Ikastetxeetako emaitzak ikusten baditugu, heziketa bananduari alde egiteko arrazoi ugari daude. Hain indartsuak dira, non batzuek uste dute heziketa banandua derigorreskoa izan behar dela.
Argumentu sofistikatuak nahi izan ezgero, Mael-en artikulu honetan, oso ongi bereisten dira argumentu hauek, eremu honetan egindako ikerketetan. Mel-ek esaten duen bezala, arrazoi ugari daude ikastetxe mistoak kentzeko eta generoka bananduak aurrera egiteko, arrazoi horietako batzuk hauek dira:
· Errendimendu eskolarra mutilengan eta neskengan hobetzen du.
· Sexu bakarreko eskolarizazioak, oso positivoa da autoestimarentzat.
· Sexu bakarreko eskolarizazioak, nesken goi mailako ikasketetan eragina dauka. Hau da neska hauek nahi duten karrerak hartzen dituzte generoan ez identifikatuz.
·Eskolarizazio mixtoak, sexuen desberdintasunean eragina dauka.
Maelek esaten duen bezala, argumentu hauek esateko, ikerketa batzuk egon dira, eta bi eskola modeluentzako, argumentu onak zein txarrak egon dira. Honek esaten duen bezala, heziketa banaduaren alde dauden gurasoak, beraien semeak bertara eramaten dituzte, guraso batzuk konkretuki hau egitera motibatzen direlako, eta beraien ustetan, leku hauetan edukazio maila obeagoa delako uzte dutelako eta bertako jendea ekonomikoki hobeto dagoelako uste baidute.
Guzti honek zera aztertzen du, azken finean gurasoek normalean beraien semeak ikastetxe batera eramateko arrazoia, beraien ideología dela, hau da, guraso batzuk beste batzuk baino konserbadoreagoak dira eta hauen ustetan heziketa bereizian, beraien semeak gehiago motibatzen dirala, gehiago ikasiko dute, .... uste dute eta ikastetxe mixto batean uste dute ez dutela haimbeste ikasiko, gehiago entretenituko dirala ...uste dute eta beraz beraien emaitzak ez direla hain onak izango.
Hau da ikusten den arazoa: Espainiako hezkuntzaren metodologia orain dela urte askotakoa da, hau da, antzinako hezkuntzan zegoen metodologi berdina erabiltzen da.
Kasu desberdin bat ikusiz eta estatistiketara bueltatuz, esan dezakegu Estatu Batuetako hezkuntza publikoan ikastetxe bereiztu ugari daudela eta, erreforma egin zutenetik, ikastetxe publiko askok era honetako hezkuntza aukeratu dutela.
Argi geratu behar da irakasleriaren garrantzia gaur egun oso handia dela. Irakasleek ez dute bere ikasgaia azaldu behar soilik, ikasleen autokontzeptua, autoestimua eta motibazioa ere landu behar dutela iruditzen zaigu, sexua, adina eta haien izaera kontuan izanik, hezkuntza bereiztua edo bereiztua izan
No hay comentarios:
Publicar un comentario